Saturday, 23. February 2019
 
   
 

Prehľadný.

Hlavným zámerom pri návrhu interiéru mezonetového podkrovného bytu bolo vytvorenie priestorového konceptu s prehľadnou dispozíciou.


Snehobiely.

Pocit priestrannosti, otvorenosti a priehľadnosti je umocnený použitím bielej farby. Hra svetla a tieňa dotvára atmosféru bytu. Svietidlá od Bellatrix: Swarovski, model Atlas; iGuzzini, model iBlock; Alt lucialternative,

model Moody


Trendový.

Architekti pokračujú pri realizácii bytov a tvorbe ich interiérov v nastolenom trende. Je ním navrhovanie priestorov v intenciách estetiky minimalizmu. Nábytok: Sedya. Audio a TV: BaSys, TV Loewe Individual Swarovski, Hifi Bose 3.2.1 series II

Ako hovorí slobodná encyklopédia Wikipédia: „Less is more“ (doslovný preklad menej je viac) je názor neznámeho pôvodu pochádzajúci z 19. storočia. Z jazykovedného hľadiska ide o oxymoron. Často je spájaný s architektom a nábytkovým dizajnérom Ludwigom Miesom van der Rohe. „Less is more“ znamená, že jednoduchosť a jasnosť vedú k dobrému dizajnu. Názor sa významne prejavil a stal sa jedným z najvýznamnejších architektonických štýlov 20. storočia. Ovplyvnil aj avantgardy a interiérový dizajn. Jeho cieľom je dôsledná štylizácia a snaha o objektívnosť. „Less is more“ sa netýka obmedzení a zmenšení na minimum, ale priznania základného a hlavného. V čase svojho vzniku vyvolal tento smer množstvo diskusií. Miesove stavby sa stali príťažlivými kvôli jeho prístupu k detailom, funkčnej variabilite, používaniu kvalitných materiálov a rafinovanej elegancie, ktorá vychádzala z jeho zásady „menej je viac“.

A práve tej sa vo svojej tvorbe držia i architekti Martin Fleischmann a Mário Zajac. Ich diela sú širokej verejnosti veľmi dobre známe. Ak váš pohľad preskočí z úrovne chodca o niekoľko poschodí vyššie, bude, a predpokladám, že nielen on, potešený. Opäť sa im podarilo naplno využiť potenciál strešnej nadstavby. O ich skúsenostiach s danou problematikou svedčí i počet a rozsah realizácií v portfóliu ich firmy.

Znalosti vedia pretransformovať do zaujímavej reality. Už dlhšiu dobu sa im darí skĺbiť príjemné a moderné bývanie v oáze ticha, priamo v centre Bratislavy. S určitým nadsadením by sa dalo povedať, že v Bratislave nie je nadstavba, s ktorou nemá toto duo niečo spoločné.

Bez preháňania však môžeme napísať, že spoločnosť, v pozadí ktorej stojí arch. Martin Fleischmann, pokračuje pri realizácii bytov a tvorbe ich interiérov v nastolenom trende. Je ním navrhovanie priestorov v intenciách estetiky minimalizmu.

Tentokrát ide o byt v nadstavbe na bytovom dome v širšom centre Bratislavy. Dva a pol izbový obytný priestor je riešený ako mezonetový, s otvorenou a flexibilnou dispozíciou. Architekti kládli veľký dôraz na funkčnosť a využiteľnosť celej plochy bytu. Spodná časť bytu je logicky usporiadaná: veľkoryso koncipovaný obytný priestor je opticky prepojený so spálňovou a kuchynskou časťou. Od vstupnej haly ich oddeľuje presklená stena, čo umocňuje dojem celistvého priestoru.

Hlavným zámerom pri návrhu interiéru mezonetového podkrovného bytu bolo vytvorenie priestorového konceptu s prehľadnou dispozíciou, ktorá umožňuje jedným pohľadom obsiahnuť centrálny obytný priestor.

Pocit priestrannosti, otvorenosti a priehľadnosti je umocnený použitým bielej farby nielen na podlahe a stenách, ale aj na prevažnej väčšine interiérových prvkov. Vo vnútri je minimum optických bariér, deliaca stena v spálni, zábradlie schodiska a galérie sú zo skla.

V otvorenej prvej úrovni bytu sú sústredené relatívne vymedzené funkčné celky vstupnej haly, kuchyne, jedálne, obývacej izby so schodiskom a balkónom. Horné poschodie bytu je taktiež vizuálne prepojené so spodným. Tvorí pokojnú zónu s galériou, pracovňou a terasou pokrytou tíkovým drevom.

Mimoriadna pozornosť bola venovaná výberu materiálov a realizácii jednotlivých detailov v minimalistickom prevedení v snahe o vytvorenie priestoru bez prechodových líšt, výrazných ukončovacích profilov a iných pomocných dekorácií. Materiálov bolo použitých len toľko, koľko bolo naozaj nevyhnutné.

Dôležitú funkciu v tomto monochromaticky ladenom priestore zohráva svetlo, ktoré počas dňa do podkrovného priestoru preniká cez veľkoryso dimenzované okenné otvory rôznych veľkostí. Po zotmení hrá hlavnú úlohu dômyselne koncipovaná scénografia osvetlenia interiéru.

Je prekvapivé, aký pôsobivý účinok sa dá dosiahnuť pri takom úspornom použití architektonického jazyka a materiálovej a farebnej škály. Architektom Martinovi Fleischmannovi a Máriovi Zajacovi sa podarilo na nie veľkej ploche vyvolať veľmi harmonický estetický dojem, navyše skĺbený s dokonalou funkčnosťou.